Optimaliseren

Ik moet stiekem altijd een beetje lachen om de streken die mensen uithalen om op een nummer één positie bij Google te komen. Pagina’s volgepropt met dat ene zoekwoord, bizar veel meta-descriptions, gekochte links. Ik ben nog ver verwijderd van enig SEO expertschap, maar ik heb altijd nog wat gezond verstand. En ik vraag me dan af: wat heeft het voor zin om op één te eindigen, als de zoeker jouw product of dienst helemaal niet nodig heeft?

Relevantie

Het gebeurt mij op het moment heel veel dat ik moet uitwijken naar een verwijzing halverwege mijn Google zoeklijst, omdat de websites bovenaan de lijst helemaal niet aansluiten bij mijn zoekopdracht. En dat is eigenlijk best irritant. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je op een duidelijke,  goed gestructureerde manier relevante informatie op je website zet, die je bezoekers graag willen delen met hun eigen netwerk.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.